Sosyal Medya Reklamları

Sosyal Medya Reklamları

Hedef kitle analizi ile doğru reklam çalışmaları yapmak, sizlere minimum gider maksimum kazanç sağlayacaktır. Unutmayınız ki siber dünyadaki her bir müşteri sadece bir tık uzağınızda.

Sosyal medya sayfaları özellikle son birkaç yıldır internet dünyasında en hızlı yükseliş gösteren trendlerden olarak görmeye başladık. Hal böyle iken bu yükselişe internet üzerinden reklam verenler duyarsız kalmayıp ve sosyal medya reklamcılığı ile reklamlarını milyonlara duyurma imkanı yakalamış oldular. Elbette ki reklam çalışmalarını sosyal medya üzerinden yapmanın bazı önemlere dikkat etmenin yanı sıra doğru hedef kitlelere, doğru yöntemlerle ulaşmak için profesyonel bir çalışma gerekmektedir.

Sosyal Medya Reklamları
Sosyal Medya Reklamları
Sosyal Medya Danışmanının Amacı Nelerdir?

ü  Şirketinizin gerek amacı ve gerekse de vizyonu doğrultusunda kurumunuza ait sosyal medyada ki yerini belirlemek,

ü  Kurumunuzu (İşletmenizi, Firmanızı vs..) sosyal medyada doğru bir biçimde etkin hale getirmek,

ü  Şirketinizin potansiyel müşteri kitlesine ulaşmanın yanı sıra, az bir reklam maliyeti ile daha çok kitleye ulaşmak,

ü  Anlık, hızlı ve doğru şekilde reklamlarınızın tanıtımı vb görevleri sizin yerinize üstlenmek,

ü  Aktif bir şekilde müşterilerinizi bekletmeden ve onları isteklerine uygun cevapları bulmak ve onları yanıtlamak,

ü  Sektörde ki trend gelişmeleri takip ederek sürekli olarak yenilenmenize yardımcı

olmak,

Gibi sosyal medya danışmanının amaçlarını yazabiliriz.

Neden Sosyal Medya Reklamları?

Reklamcılık sektörü denildiğinde ilk akla gelen şey şüphesiz farklı insanlara erişe bilirliktir. Örneğin günümüzde sadece bugün yalnızca Facebook’ta 2,7 milyara yakın kişi aktif olarak yer alıyor iken ve diğer reklam ağlarını da içine aldığımız zaman reklamlarınızın doğru yönetilmesi ile sektörün kazananlarından olabilirsiniz. Elbette sadece dijital dünyada ki reklamlar ile sınırlandırılmamalı. Bunun yanı sıra TV kanallarından da daha farklı reklam çeşitlerinin olduğunu söylemekte fayda olacaktır. Basit bir karşılaştırma yapalım. Örneğin bir insan ortalama 1-1,5 saatini TV önünde geçiriyor iken; sosyal medyada aktiflik gün boyu devam edebildiğini söyleyebiliriz. Dolayısı ile TV’de çok önemli olan “prime time” gibi bir kavram sosyal medya reklamcılığı için çok da anlamlı olmayabilmektedir.

Sosyal Medya Reklamları Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Reklamcılığın ilk aşamasında her zaman öncelikli aşama hedef kitle belirleme olmalıdır. Sonrasında ise belirlenen hedefin zamanla ulaşılır hale getirilmesi gerekir. Sosyal medya reklamları pek çok farklı mecralarda yer aldığını bilmeniz gerekir. Örneğin Instagram, Twitter, Facebook vb. platformların tamamında kontrolsüz paylaşım yapmak yerine ürüne veya markaya göre belli başlı sosyal medya platformlarında paylaşım yapmak, planlı kampanyalar düzenlemek ve bunları optimize etmek hem doğru bütçe kullanımı, hem de doğru hedef kitleye hitap etme olanağını elde edersiniz.

Sosyal Medya Platformu Neye Göre Seçilmeli?

ü  Ne için reklam verildiğine,

ü  Ürünleri veya markayı ulaştırılması istenen hedef kitlenin kimler olduğuna,

ü  Reklamların hangi bölgelerde yayınlanacağına (Bölgesel reklamlar mı yoksa ulusal reklamlar mı? Gibi)

ü  Tanıtımının yapılması istenilen çalışmalar için ayrılan bütçe,

Gibi yukarıda temel olarak bahsedilen durumları göz önünde bulundurarak reklamınızın nerede ve nasıl yer alacağı konusunda aklınızda bir fikir belirlenir. Sosyal medya platformu belirlendikten sonra reklamlarda farklı görsel içerikler veya videolar kullanarak zengin etkileşimler sayesinde daha çok arttırılmış olunur. Son derece önemli olan bir diğer durum ise yalın ve özgün reklamlarla etkili bir dil kullanılmasına özen gösterilmeli ve bu çalışmalarınız sayesinde etkileşimleriniz daha da arttırmış olursunuz.

     Sosyal Medya Reklamlarının Faydaları Nelerdir?

Sosyal Medya Reklamlarının Faydaları Nelerdir?
     Sosyal Medya Reklamlarının Faydaları Nelerdir?

Sosyal medya reklam türü kısa zamanda pek çok kişiye ulaşma imkânı,

    Reklam bütçenizi kontrol edebilme olanağı,

    Rakiplerinizin analizini yapma şansı,

   Markalaşmaya doğru giderken, sosyal medya platformlarından desteklerin oluşu,

   Doğru bir hedef kitle analizi,

    Demografik olarak kategoriye göre reklamınızın gösterilme seçeneği,

    Bölgesel veya ulusal ya da uluslararası reklamlara göre, sektörünüzün pazar payını genişletme imkânı,

  Müşterilerinize hızlı cevap verme imkânları,

Gibi birçok faydalarını listeyebiliriz.

 Karmaşık gibi görünebilir ve sosyal medya alanında uzman ekiplerle, profesyonel hizmeti doğru bir biçimde sunan kurumlar ile iletişime geçmeniz, sizler için daha sağlıklı olacaktır.

TeknoMina Bilişim firması olarak Sosyal Medya Reklamcılık alanında sizleri dünya markalarının arasına alarak ve markanızı oluşturup rakiplerinizi geri de bırakarak, reklam medyasında en iyi biçimde hizmetlerimizi sunduğumuzu belirtmekten gurur duyarız.

Detay bilgi için aşağıdaki bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz.

https://teknomina.com/index.php/2022/01/15/sosyal-medya-yonetimi/

https://teknomina.com/index.php/2022/01/08/sosyal-medya-reklamlari/

TeknoMina Bilişim

1 Yorumlar

  1. İnstagram reklamı verdim. inanılmaz ziyaretçi var ama hiçbiri geri dönüş yapmadı. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski