Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya yönetimi, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube ve Pinterest gibi sosyal medya sitelerinde çevrimiçi içeriğinizi yönetme işlemidir.
Sosyal Medya Yönetimi |
Sosyal medya, dijital dünyanın sınırları anlamsız hale getirmesi ile hem kişilerin hem de firmaların, markaların olmazsa olmazlarından biri haline geldi. Milyarlarca insan tarafından kullanılan ve etkileşimin devamlı olduğu sosyal medya, doğru kullanılması durumunda işletmelere, adını duyurabilmesinde ve pazar ağını genişletmesinde büyük imkanlar sağlamaktadır. Bu durum sosyal medya yönetimi ile ilgili işletmeleri profesyonel destek almaya zorladı.
Sosyal Medya Yönetimi Profesyonel Destek Alma
Özellikle profesyonel kişiler tarafından sosyal medya yönetimi yapıldığında, hem markalar için hem de marka ile karşılaşan hedef kitledeki sosyal medya kullanıcıları için ortaya büyük bir yarar tablosu çıkmaktadır..
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
Günümüzde neredeyse Facebook, Twitter, İnstagram ve diğer sosyal medya siteleri hakkında bilgi sahibi olmayan kimse kalmamıştır. Ancak işletmelerinizi büyütmek için sosyal medya hesaplarının yönetiminin nasıl olması gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip misiniz?
Sosyal Medya Takipçilerine Cevap Vermek
İstatistik araştırmalarında, müşterilerin büyük bir kısmının alışveriş yapmadan önce ürün hakkında bilgi alabileceği bir yetkili ile görüşmek istediğini ortaya koymuştur. Üstelik, hesaplarında yer alan yorumlara, bu yorumlara cevap veriliyor olmasına da önem verdiğini ispatlamıştır.
Sosyal Medya Takipçilerine Cevap Vermek |
Sosyal medyayı etkili kullanmak istiyorsanız takipçilerinizle devamlı etkileşim halinde olmalısınız. Sorduğu sorulara vereceğiniz cevaplar, firmanıza olan güvenlerini artırırken aynı zamanda alışveriş yapma yüzdesini de artırmaktadır.
Sosyal Medya Reklamları
Sosyal Medya Reklamı Oluşturmak
Sosyal medya nedir? sorusunun en önemli cevaplarından biri de sosyal medya reklamları oluşturmaktır.
İçeriğinizi öne çıkararak verebileceğiniz bir reklam, doğru kampanya ve doğru strateji ile muhteşem geri dönüşler sağlayabiliyor. Reklam kampanyanızı oluşturmadan önce, bu konuda başarılı olmuş örnekleri incelemekte fayda vardır.
Hedef kitlenizi geniş tutmaktan ziyade, reklam oluştururken ürün ve ya hizmetinizin hangi kitleye hitap ettiğini doğru belirlemeniz gerekiyor. Geniş bir hedef kitlesi seçmeniz durumunda ayırmış olduğunuz bütçe sizlere doğru bir geri dönüş sağlamayacaktır. Örnek verecek olursak, bayanlara ve orta yaş grubuna ait bir ürün reklamı vereceksen, hedef kitlemizi bu doğrultuda daraltmalı ve en doğru potansiyel müşterilere ulaşım sağlanmalıdır.
Önemli olan markanız için doğru platformu seçmektir. Hedef kitleniz, hizmet ve ürününüzün hitap edeceği kesim ve belirlediğiniz hedeflerle doğru orantılıdır. Hangi sosyal medya platformunda yer almanız gerektiğini bilmiyorsanız Teknomina Bilişim uzman ekibiyle sizlerin daima yanınızdadır.
Sosyal Medya Platformları
Şimdi birkaç sosyal medya platformuna gelen bir giriş yapalım;
Facebook– Facebook, dünya genelinde oldukça yaygın kullanılan ve aylık 2 milyar aktif kullanıcıya sahip bir platformdur. Aynı zamanda facebook kullanıcılarının cinsiyet ve yaş dağılımı arasında oldukça tutarlı bir denge bulunmaktadır. Facebook, çok geniş bir kitleye ulaşmayı hedefleyen işletmeler için harika bir platformdur.
Instagram– İçerikleri resim ağırlıklı olan şirketler için Instagram biçilmiş kaftandır. Instagram kullanıcıları ağırlıkla kadındır ve Facebook`a göre daha genç bir kesimdir. Özellikle moda, sanat, ev dekorasyonu ve yaşam tarzı odaklı ürün ve hizmet satan işletmeler için çok uygundur.
Twitter– Dünya genelinde 328 milyon aktif kullanıcısı bulunmaktadır. Twitter kullanıcıları genel olarak haberler ve dünya üzerindeki gelişmeleri takip etmek amacı taşımaktadır. Twitter üzerinde yer alan başlıklarda kendi işletmenizi tanıcı içerikler paylaşarak potansiyel müşterilere ulaşmanız mümkündür.
LinkedIn– Genel olarak iş insanlarının ağırlıkla kullandığı bir platformdur. Şirket türüne ve unvana göre içerik bulabilir, etkileşim ve paylaşım yapabilirsiniz.
Youtube– Google’ın ardından en büyük içerik arama ağı Youtube’dur. Şirket ve ürün tanıtımınız için en doğru sosyal medya platformlarından biridir. Sınırsız video yükleyebilmeniz sayesinde her türlü ürününüzün tanıtımını kolaylıkla yapabilirsiniz.
Pinterest– Instagram gibi görüntü ağırlıklı bir sosyal medya platformudur. Nasıl yapılır, el sanatlı, spor, moda ve beslenme üzerine bir hizmet sunuyorsanız, hemen bir Pinterest hesabı açmalısınız.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme
Doğru bir sosyal medya stratejisi belirlemekle, oluşturmuş olduğunuz tüm kampanyaların hedefinize doğru bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Hangi platformu kullanacağınıza karar verdikten sonra, ne tür ve ne sıklıkla içerik yayınlayacağınıza karar vermeniz gerekmektedir.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme |
Fark yaratmak istiyorsanız rakip analizini iyi yapmalısınız. Kimsenin aklına gelmeyeni yaptığınızda bir adım öne geçersiniz. İçerik oluşturmadan önce önceki verilerden yararlanmayı unutmayın. Potansiyel müşterilerinizin takip ettiği rakiplerinizi analiz ederek, müşterilerinizin eğilimlerini mutlaka değerlendirin. İçerik yönetimi konusunda bir diğer etkili unsur da potansiyel müşterilerinizin ilgi alanlarını biliyor olmanızdır.
Tüm analizleri tamamladıktan sonra, sosyal medya yönetiminin en can alıcı kısmı bu analizleri doğru bir şekilde yapmak ve en etkili kampanyayı oluşturmaktır.
Sosyal Medya İçerik Planlamasının Yapılması
Sosyal medya yönetiminde devamlılık oldukça önemlidir. Müşteri memnuniyetini üst düzeyde tutarak onları elinizde tutmak ve dikkatlerini çekmek istiyorsanız, sürekli olarak kaliteli ve ilgi çekici içerikler yayınlamak zorundasınız. Bunu yapmanın en iyi yolu bir içerik planlamanızın olmasıdır.https://teknomina.com/index.php/2022/01/15/sosyal-medya-yonetimi/
Sosyal Medya İçeriği Oluşturma
Marka itibarı açısından bakıldığında sosyal medya yönetiminin önemini anlayan herkes, bunun kolayca yürütülecek bir iş olmadığını anlamıştır. Kopya içerikler üretmek hiçbir işe yaramaz. Zira arama motorları içeriğinin kime ait olduğunu fark eder ve hoş karşılamaz.
Asıl önemli olan şudur: özgün yazılar yazılarak, stok görsellerden faydalanılarak özgün tasarımlar çıkararak ve mutlaka video animasyon, introlar kullanılarak profesyonel içerikler üretilmelidir. Bir diğer önemli olan ise,üretilen içeriklerin hedef kitlenize hitap ediyor olması, takipçilerinizin ilgi alanına giriyor olması oldukça önemlidir.
Sosyal Medyayı Kaliteli Bağlantılar Geliştirmek İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Müşterileri devamlılığını sağlamak ve ilişkilerinizi bir sonraki seviyeye getirmek istiyorsanız kullanabileceğiniz çeşitli taktikler vardır. Birlikte göz atalım;
Yorumlara yanıt verin,Mizahı kullanın,Ek değer sunun,İnceleme isteyin,Ürün yorumları isteyin,Anketleri yönetin,Gerçek zamanlı görüşleri yanıtlayın,Misafirleri etiketleyin Başkalarının içeriğine başvurun,Soru sorun ve cevapları yanıtlayın, Emojiyi kullanın,Video kullanın.
Bizimle İletişime Geçiniz
Daha detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçiniz.
Adres: Merkezefendi Mahallesi, Tercüman Sitesi, A-3 Blok, Daire:8, 34010 Zeytinburnu/İstanbul
Tel: 0532 069 92 44
Email: info@teknomina.com
Adres: Merkezefendi Mahallesi, Tercüman Sitesi, A-3 Blok, Daire:8, 34010 Zeytinburnu/İstanbul
YanıtlaSilTel: 0532 069 92 44
Email: info@teknomina.com